Ine Oerlemans is coach bij Wijk in Bedrijf Utrecht. Op woensdag 9 november Op neemt zij naar aanleiding van het boek “En Plein Publiek” deel aan een besloten, informele bijeenkomst met Mark Rutte over (maatschappelijke) onderwerpen waar Ine in haar werk mee te maken heeft.

Ine wil graag zoveel mogelijk reacties uit het veld aan Mark Rutte overhandigen. Dus laat haar weten wat je onze Premier wilt zeggen en Ine geeft het aan hem door.

Tags: regering, rutte

Weergaven: 73

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ik zou wel eens van Mark Rutte willen weten hoe hij nog rustig kan slapen in de wetenschap dat duizenden pgb-ers die ook nog Wajonger zijn hun leven kunnen gaan slijten achter de geraniums als de plannen die dit kabinet gesmeed heeft doorgaan. Hoe wil hij als fatsoenlijk door gaan als in Den Haag de leugen, het bedrog en achterklap hoogtij viert.De hele politiek is ondertussen een schertsvertoning waar ik beroerd van wordt.

En dan moet hij niet aankomen met de dooddoener dat ze er niet op achteruit gaan en dat ze niet anti sociaal zijn, want ik spreek uit ervaring als moeder van zo'n jong volwassen Wajonger dat met het pgb de broodnodige zorg inkoopt om zo zelfstandig mogelijk te functioneren.

Mariëtte

Beste Ine,

Ik heb twee punten. Kijk maar of je hier iets mee kunt. Ik wens je in ieder geval morgen heel veel succes toe.

Vriendelijke groet, Vlasta de Groot-Piskora

In Nederland wordt misschien wel veel gedaan, maar niet veel meer adequaat gewerkt. We schieten door in aantallen toezichthouders en managers, alsook in dienstverlening. De zorg is een goed voorbeeld: het aantal te duur betaalde slecht functionerende managers is erg groot, terwijl het aantal medewerkers dat aan 'het bed' staat te klein is.

Als ik vervolgens oud-politicus W. Bos in Buitenhof hoor zeggen dat in de toekomst mogelijk meer kosten op ouderen moeten worden verhaald omdat zij vaak een eigen huis hebben en goede pensioenen, maar hem vervolgens zeer voorzichtig hoor aanhalen dat de zorgverzekeraars binnen hun organisaties ook maatregelen zouden kunnen nemen dan heb ik het idee dat er te gemakkelijk met de portemonnee van de burger wordt omgegaan en te omzichtig met bestuurders van grote organisaties.

Ik waardeer het zeer dat Rutte een dagdeel per week persoonlijk les geeft binnen het onderwijs waardoor hij persoonlijk voeling houdt met de maatschappij. Maar, aangezien het altijd nog de commerciele sector is die het geld verdient, en met name het MKB, zou het een aanrader zijn wanneer parlementariers meer deel uitmaken van het MKB.

RSS

MKBNED Agenda

© 2012   Gemaakt door Michel Eek.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden