Social media is overal om ons heen. Bijna iedereen die internet gebruikt,
heeft wel een account op één van de social media. Dus ook úw
medewerkers. Zij kunnen uw ambassadeurs zijn, maar ook uw organisatie
(onbedoeld) schade toe brengen.
Denkt u maar eens aan de twitterende politiechef die inmiddels op nonactief
is gesteld.

NIOPS organiseert de workshop social media en personeelsbeleid. 

De deelnemers krijgen een indruk van social media is, wie het gebruikt, hoe het
wordt gebruikt en wat dit kan betekenen voor het personeelsbeleid.

Geef u nu op: http://www.niops.nl/workshops

Tags: hrm, personeel, personeelsbeleid, socialmedia, workshop

Weergaven: 29

Berichten in deze discussie

Ik zal deze "rondtwitteren". Goed verhaal: in mijn opinie start Social Media met de basis, het personeel c.q het "gedrag" van een onderneming. Goed initiatief om dit te integreren in zo'n workshop.

Groet, Edwin Best

De media code van een bedrijf geldt toch ook voor social media? Hoeft niet heel ingewikkeld te zijn: niet iets doen wat het bedrijf schade kan toebrengen. Daarnaast gaat alle media aandacht bij bedrijven vaak via de daarvoor aangestelde woordvoerder, dus gewoon niet over je bedrijf zenden in (social) media. Laat dat aan professionals over!

Peter,

Ik ben het met je eens dat het niet ingewikkeld hoeft te zijn. Maar helaas hebben veel bedrijven geen media code. Ik ben het niet met je eens dat de aandacht meestal naar de woordvoerder gaat. Meestal is er dan al iets gebeurd. Kijk maar eens naar de kwestie van Domino's Pizza. Je mag medewerkers in beginsel niet verbieden om aan social media deel te nemen, i.v.m. vrijheid van meningsuiting. Als een medewerker zich op internet negatief uit laat (en dat gebeurt regelmatig), dan kun je daar pas achteraf wat aan doen. Daarom dien je een gedragscode voor social media te maken die gebaseerd is op bewustwording. Medewerkers dienen te beseffen dat ze het gezicht van de organisatie zijn. En dat informatie die op het internet staat beschikbaar is voor miljoenen mensen en soms niet te verwijderen is.

RSS

MKBNED Agenda

© 2012   Gemaakt door Michel Eek.

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden